Waar is de tijd dat ...

Gestart door Koter, 27 juni 2009, 14:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

proske


Sorry ,sorry Koter ,

Kon het niet laten .   :shoot_me:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Citaat van: proske op 10 augustus 2014, 18:13:27
Citaat van: Koter op 10 augustus 2014, 01:31:01
Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2014, 01:28:23
Inderdaad alleen supermensen kunnen dat verwezelijken. Ik heb destijds in de jaren 1965 leren rijden met alle soorten bakken en bussen. Geen enkele was voorzien van een servo en de zit was juist een stuk beton. En daar dan meer dan 1200 km per dag mee doen op andere dan de huiduge snelwegen : gewoon niemand bekwaam evoor volgens mij.

De stoelen waren toen nog geveerd met spiraalveren, gelijk de oude bedveringen. Wij staken daar een dik stuk mouche onder, dat hielp een beetje

Dat was dan toch een grote vlieg hè ?
:4_1_72: :4_1_201: :bye_smiley:

Neen Proske, maar wel een hele hoop mooi naast mekaar.....
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Koter op 10 augustus 2014, 01:31:01
Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2014, 01:28:23
Inderdaad alleen supermensen kunnen dat verwezelijken. Ik heb destijds in de jaren 1965 leren rijden met alle soorten bakken en bussen. Geen enkele was voorzien van een servo en de zit was juist een stuk beton. En daar dan meer dan 1200 km per dag mee doen op andere dan de huiduge snelwegen : gewoon niemand bekwaam voor volgens mij.

De stoelen waren toen nog geveerd met spiraalveren, gelijk de oude bedveringen. Wij staken daar een dik stuk mouche onder, dat hielp een beetje

Die moesten ze nu aan de jeugd geven voor hun rijlessen te volgen, ze zouden wel anders piepen. Dubbel ambrieeren bij het schakelen, tussengas geven bij terug schakelen, pinkers afzetten wanneer de draai genomen is, een stuur zonder servo, dus niet te draaien bij stilstand,een zetel zoals een stuk beton onder je gat ,om er maar enkelen te noemen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

proske

Citaat van: Mathieu op 18 augustus 2014, 19:27:10
Citaat van: Koter op 10 augustus 2014, 01:31:01
Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2014, 01:28:23
Inderdaad alleen supermensen kunnen dat verwezelijken. Ik heb destijds in de jaren 1965 leren rijden met alle soorten bakken en bussen. Geen enkele was voorzien van een servo en de zit was juist een stuk beton. En daar dan meer dan 1200 km per dag mee doen op andere dan de huiduge snelwegen : gewoon niemand bekwaam voor volgens mij.

De stoelen waren toen nog geveerd met spiraalveren, gelijk de oude bedveringen. Wij staken daar een dik stuk mouche onder, dat hielp een beetje

Die moesten ze nu aan de jeugd geven voor hun rijlessen te volgen, ze zouden wel anders piepen. Dubbel ambrieeren bij het schakelen, tussengas geven bij terug schakelen, pinkers afzetten wanneer de draai genomen is, een stuur zonder servo, dus niet te draaien bij stilstand,een zetel zoals een stuk beton onder je gat ,om er maar enkelen te noemen.

Jaja , ik heb in 62 bij het leger  met een GMC leren rijden .  Heb toen gezworen nooit nog met  een truck te rijden . :10_1_20:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

Citaat van: proske op 18 augustus 2014, 21:56:23
Citaat van: Mathieu op 18 augustus 2014, 19:27:10
Citaat van: Koter op 10 augustus 2014, 01:31:01
Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2014, 01:28:23
Inderdaad alleen supermensen kunnen dat verwezelijken. Ik heb destijds in de jaren 1965 leren rijden met alle soorten bakken en bussen. Geen enkele was voorzien van een servo en de zit was juist een stuk beton. En daar dan meer dan 1200 km per dag mee doen op andere dan de huiduge snelwegen : gewoon niemand bekwaam voor volgens mij.

De stoelen waren toen nog geveerd met spiraalveren, gelijk de oude bedveringen. Wij staken daar een dik stuk mouche onder, dat hielp een beetje

Die moesten ze nu aan de jeugd geven voor hun rijlessen te volgen, ze zouden wel anders piepen. Dubbel ambrieeren bij het schakelen, tussengas geven bij terug schakelen, pinkers afzetten wanneer de draai genomen is, een stuur zonder servo, dus niet te draaien bij stilstand,een zetel zoals een stuk beton onder je gat ,om er maar enkelen te noemen.

Jaja , ik heb in 62 bij het leger   met een GMC leren rijden .  Heb toen gezworen nooit nog met  een truck te rijden . :10_1_20:

Ik zat in 1968 in Saffraanberg in de "Koninklijke technische school van de Luchtmacht", waar ik de techniek moest leren.

Koter

Citaat van: Micmac op 18 augustus 2014, 23:17:40
Citaat van: proske op 18 augustus 2014, 21:56:23
Citaat van: Mathieu op 18 augustus 2014, 19:27:10
Citaat van: Koter op 10 augustus 2014, 01:31:01
Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2014, 01:28:23
Inderdaad alleen supermensen kunnen dat verwezelijken. Ik heb destijds in de jaren 1965 leren rijden met alle soorten bakken en bussen. Geen enkele was voorzien van een servo en de zit was juist een stuk beton. En daar dan meer dan 1200 km per dag mee doen op andere dan de huiduge snelwegen : gewoon niemand bekwaam voor volgens mij.

De stoelen waren toen nog geveerd met spiraalveren, gelijk de oude bedveringen. Wij staken daar een dik stuk mouche onder, dat hielp een beetje

Die moesten ze nu aan de jeugd geven voor hun rijlessen te volgen, ze zouden wel anders piepen. Dubbel ambrieeren bij het schakelen, tussengas geven bij terug schakelen, pinkers afzetten wanneer de draai genomen is, een stuur zonder servo, dus niet te draaien bij stilstand,een zetel zoals een stuk beton onder je gat ,om er maar enkelen te noemen.

Jaja , ik heb in 62 bij het leger   met een GMC leren rijden .  Heb toen gezworen nooit nog met  een truck te rijden . :10_1_20:

Ik zat in 1968 in Saffraanberg in de "Koninklijke technische school van de Luchtmacht", waar ik de techniek moest leren.


Piloot geweest in het leger Micmac?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Mijn eerste oplegger. Een International. Het was deze niet maar wel hetzelfde type.



[bijlage verwijderd door de beheerder]
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

proske

Citaat van: Koter op 18 augustus 2014, 23:36:49
Mijn eerste oplegger. Een International. Het was deze niet maar wel hetzelfde type.




Dat is Freddy Van Gaever zijne meug hé !!! :4_1_201:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Mathieu

Kan nu geen foto vinden van het voertuig waar ik heb mee leren rijden in 1966. Stuur links en voor de rest niets gesincroniseerd.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

22 augustus 2014, 20:25:30 #354 Laatste wijziging: 22 augustus 2014, 20:27:32 door Flurk
Daar heb ik het mee geleerd. Minerva Recce Jeep met .50 in de bak en een dubbele .30 van voor.


[bijlage verwijderd door de beheerder]

barabas

Dit was mijn eerste auto'tje: Renault R4 van identieke kleur als deze hieronder.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Mathieu

En ik heb dan toch een foto gevonden. Maar nog niet zo. De cabine is gelijk maar achter was een open bak met een " bache " op.

[bijlage verwijderd door de beheerder]
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

22 augustus 2014, 23:52:53 #357 Laatste wijziging: 22 augustus 2014, 23:54:28 door Mathieu
Dit is een type voertuig waar ik mee heb leren rijden.



De achterzijde was afgesloten met een é bache "
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

zo eentje ook in deze kleur was onze eerste auto, maar de garagist mocht die pas leveren als ik kon rijden   ;D


Mathieu

23 augustus 2014, 00:00:51 #359 Laatste wijziging: 23 augustus 2014, 00:04:44 door Mathieu
En dit was mijn eerste en is en blijft nog steeds de beste wagen die ik ooit gehad heb. Motor van 2300 cc, dubbele carburator en een echte snelheidsmaniak. Grijze metaalkleur en er ging 75 liter super benzine in en daar gaf je dan 750 Bfr voor. En het super voordeel was dat die nooit uit de biecht gebabbeld heeft. Klein voorbeeldje : zelfs 28 jaar later ( en daar was Mia bij) kenden ze op bepaalde plaatsen zelfs nog de nummerplaat van deze wagen.

[bijlage verwijderd door de beheerder]
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.