Waar is de tijd dat ...

Gestart door Koter, 27 juni 2009, 14:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

stevens-willy

Citaat van: Koter op 29 juli 2009, 19:04:01
...Ik samen met de boer van naast ons het koren met de hand maaiden en in schoven zetten?

Koter dat bedoeld je.

Hier is het de zomer van 1920 bij mijn grootouders moeder kant



Willy

barabas

Citaat van: Koter op 29 juli 2009, 19:04:01
...Ik samen met de boer van naast ons het koren met de hand maaiden en in schoven zetten?

Ekeren, Merksem, Braschaat & Kapellen landelijke gemeentes waren en nu, zeker de twee eersten,  door "de stad" opgeslokt zijn.

Koter

Citaat van: barabas op 29 juli 2009, 19:49:29
Citaat van: Koter op 29 juli 2009, 19:04:01
...Ik samen met de boer van naast ons het koren met de hand maaiden en in schoven zetten?

Ekeren, Merksem, Braschaat & Kapellen landelijke gemeentes waren en nu, zeker de twee eersten,  door "de stad" opgeslokt zijn.

Ook in Brasschaat, eens een echte boerengemeente, vind je gaan enkele boer meer. In Kapellen weet ik er nog èèn, in Hoogboom.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

* Dat er hier nog geen moslims rondliepen

stevens-willy

We zijn in het jaar 1940, de tarwe, de gerst en haver en in minder mate koren werd gemaaid met de zicht machines, getrokken door twee stoere Brabanders.
Dit is ook een foto uit de oude doos van mijn ouders zaliger, getrokken op de boerderij van mijn moeder haar tuis.



Mathieu

* dat het gras zo werd binnen gehaald.

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

janmettepet

10 mei 1940. Den Duits staat aan de overkant van het kanaal gereed om Grobbendonk binnen te vallen. Den Engelsman blaast onze brug op. Mijn grootvader neemt een foto.

[verwijderd door de beheerder]

janmettepet

Er hier nog frutterkes zaten :4_9_8:

Koter

...Jan alleen maar melk dronk?  :9_2:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

* jan nog een vooruitziende politieker was?
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.


stevens-willy

Citaat van: janmettepet op  9 augustus 2009, 19:43:37
10 mei 1940. Den Duits staat aan de overkant van het kanaal gereed om Grobbendonk binnen te vallen. Den Engelsman blaast onze brug op. Mijn grootvader neemt een foto.



Hier de doortoch van het Amerikaanse leger op 9 September 1944 Te Mechelen-bovenlingen

Willy


janmettepet

dat ik langs het tuinpad van mijn vader, de hoge bomen zag staan, ik was nog jong en wist niet beter...

Fendtfeeltje

... dan dat het ooit voorbij zou gaan.
Brood, vlees, bier of friet, zonder boeren is het er niet.

jerryke

Wim Sonneveld....zalig om naar te luisteren