December, dewintermaand.

Gestart door Driver, 30 november 2023, 13:12:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jerryke

wat lees ik hier allemaal, geen feesten voor jullie.... ik vind het juist heel fijn om met die dagen iedereen hier te hebben  :x13:  :hert:  :bol:  :x13:

Koter

Citaat van: jerryke op 21 december 2023, 19:04:36wat lees ik hier allemaal, geen feesten voor jullie.... ik vind het juist heel fijn om met die dagen iedereen hier te hebben  :x13:  :hert:  :bol:  :x13:

Hier komen ze ook naar toe zondagmiddag, 8 volwassenen en 2 kinderen, maar ik hou niet zo van die feesten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

jerryke

Citaat van: Flurk op 21 december 2023, 23:18:10Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:


Mmmmhhhhmmm vraag eens aan Koeketien of ze dat recept soms met mij wil delen  :e_cross_20:

kabar

Dat die feestdagen maar vlug voorbij zijn. Leve de dagelijkse sleur. December is ook voor mij een droeve maand aangezien mijn dochter op 15.12.2002 eruit getrokken is.

Mathieu

Goede morgen. Hier zal het heel rustig zijn. De twee kinderen en kleinkinderen van Mia zijn al jaren niet meer hier geweest met uitzondering van eentje. Geen woord gevallen en toch weg gebleven. Ik denk er niet meer over na want dan wort het nog erger nadat ik voor die allemaal gedaan heb. Met zo'n dagen komt dat dan weer even naar boven maar ik heb er mij gewoon bij neer gelegd. En, sorry dat ik het zo uitdruk, gelukkig met de ziekte van Mia heeft ze er geen benul meer van wat er is gebeurd en dat ze haar eigen kinderen en kleinkinderen niet meer ziet. Voor jullie allemaal toch prettige feesten en een goed rutsch van het oude in het nieuwe.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 08:07:55
Citaat van: Flurk op 21 december 2023, 23:18:10Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
Ze gebruikt het recept van Jamie Oliver. Wel wat werk maar het loond de moeite. :a_thumbsup_20:
https://www.jamieoliver.com/recipes/lamb-recipes/super-shepherd-s-pie/


Mmmmhhhhmmm vraag eens aan Koeketien of ze dat recept soms met mij wil delen  :e_cross_20:

jerryke

Citaat van: Flurk op 22 december 2023, 13:40:27
Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 08:07:55
Citaat van: Flurk op 21 december 2023, 23:18:10Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
Ze gebruikt het recept van Jamie Oliver. Wel wat werk maar het loond de moeite. :a_thumbsup_20:
https://www.jamieoliver.com/recipes/lamb-recipes/super-shepherd-s-pie/


Mmmmhhhhmmm vraag eens aan Koeketien of ze dat recept soms met mij wil delen  :e_cross_20:
zeg merciekes tegen Koeketien, ik heb het recept opgeslagen en na de feestdagen ga ik het uitproberen

Flurk

Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 15:55:20
Citaat van: Flurk op 22 december 2023, 13:40:27
Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 08:07:55
Citaat van: Flurk op 21 december 2023, 23:18:10Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
Ze gebruikt het recept van Jamie Oliver. Wel wat werk maar het loond de moeite. :a_thumbsup_20:
https://www.jamieoliver.com/recipes/lamb-recipes/super-shepherd-s-pie/


Mmmmhhhhmmm vraag eens aan Koeketien of ze dat recept soms met mij wil delen  :e_cross_20:
zeg merciekes tegen Koeketien, ik heb het recept opgeslagen en na de feestdagen ga ik het uitproberen
Ze gebruikt wel kalfsvlees omdat ik geen lam of schaap lust...

Mathieu

Goede morgen allemaal. Hopelijk smaakt het met de feestdagen allemaal super lekker. Wij houden het onder ons twee heel simpel. Mia kan bijna niet meer knabbelen en dus krijgt je bijna alles binnen in een soort van pap vorm. Maar ze krijgt dat toch nog binnen en de verpleegsters zeggen dat ze er rustig uitziet. En ik ben nog steeds blij dat ze bij me is, want wat ik allemaal hoor van die bejaarde huizen, niet om aan te horen uiteraard.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 23 december 2023, 11:54:46Goede morgen allemaal. Hopelijk smaakt het met de feestdagen allemaal super lekker. Wij houden het onder ons twee heel simpel. Mia kan bijna niet meer knabbelen en dus krijgt je bijna alles binnen in een soort van pap vorm. Maar ze krijgt dat toch nog binnen en de verpleegsters zeggen dat ze er rustig uitziet. En ik ben nog steeds blij dat ze bij me is, want wat ik allemaal hoor van die bejaarde huizen, niet om aan te horen uiteraard.
Inderdaad Mathieu.En dan is het nog schandalig duur ook. Hier in de omtrek rekenen ze meer dan 3000 Euro de maand/persoon aan en als je ziet wat die mensen maar op hun bordje krijgen......

jerryke

De beste wensen en Fijne Feestdagen

xofie

Citaat van: Mathieu op 22 december 2023, 11:52:10Goede morgen. Hier zal het heel rustig zijn. De twee kinderen en kleinkinderen van Mia zijn al jaren niet meer hier geweest met uitzondering van eentje. Geen woord gevallen en toch weg gebleven. Ik denk er niet meer over na want dan wort het nog erger nadat ik voor die allemaal gedaan heb. Met zo'n dagen komt dat dan weer even naar boven maar ik heb er mij gewoon bij neer gelegd. En, sorry dat ik het zo uitdruk, gelukkig met de ziekte van Mia heeft ze er geen benul meer van wat er is gebeurd en dat ze haar eigen kinderen en kleinkinderen niet meer ziet. Voor jullie allemaal toch prettige feesten en een goed rutsch van het oude in het nieuwe.

sterkte Thieuke

xofie

Citaat van: Flurk op 22 december 2023, 22:18:50
Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 15:55:20
Citaat van: Flurk op 22 december 2023, 13:40:27
Citaat van: jerryke op 22 december 2023, 08:07:55
Citaat van: Flurk op 21 december 2023, 23:18:10Wij gaan met  Kerst naar de zoon. Gelegenheid tot kennismaken met het zoveelste nieuw lief van de jongste kleindochter.
Nieuwjaar is bij ons en Koeketien maakt haar heerlijke Sheperds pie en daar is iedereen verzot op. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
Ze gebruikt het recept van Jamie Oliver. Wel wat werk maar het loond de moeite. :a_thumbsup_20:
https://www.jamieoliver.com/recipes/lamb-recipes/super-shepherd-s-pie/


Mmmmhhhhmmm vraag eens aan Koeketien of ze dat recept soms met mij wil delen  :e_cross_20:
zeg merciekes tegen Koeketien, ik heb het recept opgeslagen en na de feestdagen ga ik het uitproberen
Ze gebruikt wel kalfsvlees omdat ik geen lam of schaap lust...

ik lust ook geen lam of schaap, als ik fricase maak doe ik dat veel met varkensvlees is ook lekker en goedkoper

Mathieu

Goede morgen op deze laatste dag voor de Kerst. Maak er een rustige dag van en geniet van de Kerstavond. Wens jullie allemaal prettig Kerstfeest en zeke een zalige Kerstavond.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.