Januari, de eerste maand van 2024

Gestart door Driver, 31 december 2023, 13:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xofie

Goede middag, we krijgen 4 dagen van
 22* daarna gaan we naar 18

Flurk


Flurk


barabas

Hier hebben we vandaag al 4 zware sneeuwbuien gehad telkens afgewisseld met stralende zon!

Mathieu

Goede namiddag allemaal. Hier heeft het de hele voormiddag gesneeuwd, dan heel lichtjes om dan plots volle bak te gaan. Maar niet blijven liggen gezien het +2 gr is. En de wegen liggen er heel goed bij. Nu op het moment alles stil en de zon komt er door.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Dank zij een goede regencape ben ik droog thuisgeraakt van wandeling... Die honden ???Tja daar zeg je iets. Die zagen eruit alsof ze in de Vaart gelegen hadden. Ze waren wel hyper enthoesiast tijdens het afdrogen en het warm induffelen in een opgewarmde handdoek.Nu liggen ze te maffen in MIJN zetel..  :smil414ae0fb30e96:
Ik denk dat ik, tegen al mijn gewoontes in,om 21 uur mijn nest ga opzoeken. Misschien nog een stukske lezen maar zeker niet lang; Goede avond en nacht allemaal.

Micmac

Goede avond, nu komen de nachtraven, het is wat glad op bepaalde plaatsen zoals bruggen en middenvakken om af te slaan en zodoende gaan we maar achter de PC zitten.

Flurk

Stralend zonnige morgen allemaal.Het vriest nog wel efkes maar dat gaat niet lang meer duren want er staat een hele dag zon op de uurkalender. Seffes terug Carrefourdag maar we hebben blijkbaar nog voorraad dus het zal de Spar-dag worden.Hou het leuk vandaag en profiteer van het mooie weer om een wandeling of fietstocht te maken want volgens de weervrouwen zou er morgen tussen 10 en 20 cm sneeuw kunnen vallen., afhankelijk van de weervrouw. We zien morgen wie gelijk had.

Koter

Citaat van: Flurk op 16 januari 2024, 12:37:50Stralend zonnige morgen allemaal.Het vriest nog wel efkes maar dat gaat niet lang meer duren want er staat een hele dag zon op de uurkalender. Seffes terug Carrefourdag maar we hebben blijkbaar nog voorraad dus het zal de Spar-dag worden.Hou het leuk vandaag en profiteer van het mooie weer om een wandeling of fietstocht te maken want volgens de weervrouwen zou er morgen tussen 10 en 20 cm sneeuw kunnen vallen., afhankelijk van de weervrouw. We zien morgen wie gelijk had.

Waarschijnlijk zitten al die weervrouwen er naast. Volgens de laatste berichten zou de sneeuwzone boven Frankrijk halt houden. Alleen de Walen en de hoge venen zou nog wat krijgen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op 16 januari 2024, 12:53:23
Citaat van: Flurk op 16 januari 2024, 12:37:50Stralend zonnige morgen allemaal.Het vriest nog wel efkes maar dat gaat niet lang meer duren want er staat een hele dag zon op de uurkalender. Seffes terug Carrefourdag maar we hebben blijkbaar nog voorraad dus het zal de Spar-dag worden.Hou het leuk vandaag en profiteer van het mooie weer om een wandeling of fietstocht te maken want volgens de weervrouwen zou er morgen tussen 10 en 20 cm sneeuw kunnen vallen., afhankelijk van de weervrouw. We zien morgen wie gelijk had.

Waarschijnlijk zitten al die weervrouwen er naast. Volgens de laatste berichten zou de sneeuwzone boven Frankrijk halt houden. Alleen de Walen en de hoge venen zou nog wat krijgen.

Om dan nog te zwijgen over weerventen! :biggrinumbrella1:

Flurk

Citaat van: Flurk op  4 januari 2024, 20:04:43Met dank aan de Prof vanwege Koeketien. Ze is zo gelukkig met haar trainingfiets zoals ik in het eerste studiejaar met een nieuwe griffel.👍😀 🙏
Prof, heb je daar toevallig nog ergens de pedaalriempjes van? Of weet je waar ik die kan kopen?Ik geraak er op internet met de beste wil van de wereld niet aan. :smil414ae0fb30e96: 

barabas

Citaat van: Flurk op 16 januari 2024, 18:10:05
Citaat van: Flurk op  4 januari 2024, 20:04:43Met dank aan de Prof vanwege Koeketien. Ze is zo gelukkig met haar trainingfiets zoals ik in het eerste studiejaar met een nieuwe griffel.👍😀 🙏
Prof, heb je daar toevallig nog ergens de pedaalriempjes van? Of weet je waar ik die kan kopen?Ik geraak er op internet met de beste wil van de wereld niet aan. :smil414ae0fb30e96: 

Ik zal daar eens naar zoeken al weet ik hoegenaamd niet meer waar die dingen nog zouden kunnen liggen.  :(

Flurk

Sorry voor de last hoor Prof.Als je ze niet direct vind bricoleer ik wel iets .

Flurk

Goede maar ijskoude morgen allemaal. Ben al buiten geweest om pistolekes te halen maar ik ben alleen moeten gaan omdat ik geen enkele hond gemotiveerd kreeg om zijn nest uit te komen. :smil414ae0fb30e96:

xofie

goede morgen allemaal
De Costa Blanca heeft maandagnacht een van de warmste januarinachten ooit gemeten. Volgens de Spaanse weerdienst Aemet werd het in de provincie niet kouder dan 19,4 graden. Normaal liggen de temperaturen in januari een stuk lager. Aemet waarschuwt dat de extreem hoge temperatuur voor deze tijd van het jaar zorgwekkend is. Precies 139 jaar geleden beleefde de regio juist extreem koud weer, met temperaturen tot 7 graden onder nul.