Maart, de buienmaand.

Gestart door Driver, 29 februari 2024, 17:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

jerryke

proficiat aan alle Jefkes hier op het forum  :Big-Kiss:

xofie

en een gelukkige vaderkensdag voor alle vaders

xofie

Citaat van: Mathieu op 19 maart 2024, 08:00:43Goede morgen en hopelijk bljft het vandazag droog want hier is het tuindag. Ik krijg hulp en de bladeren liggen al op de aanhangwagen. Nu het gras nog maaien en de boorden nog doen en dan zal het wel goed zijn. Nog een oplossing vinden voor het onkruid dat in de oprit de kop weer op steekt. Daar lift kiezel in mijn oprit en ieder jaar is dat dus het probleem. Vanalles al geprobeerd maar dat onkruid krijg ik niet klein. Vroeger thuis op de boerderij was dat gee probleem maar dat goedje mag niet meer verkocht worden. iemand een suggestie misschien.?????????


probeer eens met javel

Flurk

Goede morgen allemaal. Het is hier stillekes en ik vraag me af of dat komt omdat het niet waait of om iets anders???

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede middag, hier te Veulen beweeg er geen blad aan de boom een blouw lucht en een temperatuur van 16.50°C.
Deze middag als ik klaar ben met eten dan ga ik een toerke van 10Km. maken in de natuur en in naar huis komen een tasje koffie in Heers in de sporthal.
Ik zal er van genieten.

Willy

xofie

Nieuwe werkvrouw begonnen vandaag zij komt één keer per maand, voor de rest komt er een vriendin, gebuur die niet weet wat kuisen is maar ik kan ze niet ontslaan, dus daarom heb ik het zo opgelost

kabar

Geprofiteerd van het goede weer om het gras af te rijden. Het was echter nog nat zodat ik me een breuk geduwd heb om dat machien vooruit te krijgen. Genoeg gedaan voor vandaag!

Micmac

Citaat van: kabar op 20 maart 2024, 16:20:54Geprofiteerd van het goede weer om het gras af te rijden. Het was echter nog nat zodat ik me een breuk geduwd heb om dat machien vooruit te krijgen. Genoeg gedaan voor vandaag!

Hier ook gras afgereden op hogere stand, dan vaticuteermachine erover en dan terug met de grasmachine op lagere stand, ziet er alweer netjes uit.

Flurk

Citaat van: kabar op 20 maart 2024, 16:20:54Geprofiteerd van het goede weer om het gras af te rijden. Het was echter nog nat zodat ik me een breuk geduwd heb om dat machien vooruit te krijgen. Genoeg gedaan voor vandaag!
Kabar daarvoor heb ik indertijd een zelftrekker gekocht hoor.Vroeger had ik zo een stalen duwmachientje met een getorst cylindervormig stel messen. Beter voor het gazon bestaat er niet omdat het gras doorgesneden word i.p.v. van afgehakt met een bot mes maar het mag niet te hoog staan of ge geraakt er niet meer door. Als je geen groot gazon hebt (zoals een schuinoverbuur) is er een Chinees machientje (met garantie zelfs) dat ruim voldoet en € 199 kost in de Brico....NB. Dit is geen reclame hoor, alleen een tip.

Flurk

Citaat van: xofie op 20 maart 2024, 16:10:58Nieuwe werkvrouw begonnen vandaag zij komt één keer per maand, voor de rest komt er een vriendin, gebuur die niet weet wat kuisen is maar ik kan ze niet ontslaan, dus daarom heb ik het zo opgelost
Rijke mensen zijn toch raar hé. Die hebben werkvrouwen... Ons Koeketien is niet rijk maar die heeft toch ook een werkman....PRO DEO dan nog wel. :smil414ae0fb30e96:

Flurk

Citaat van: stevens-willy op 20 maart 2024, 12:56:48:hi_smiley:   Goede middag, hier te Veulen beweeg er geen blad aan de boom een blouw lucht en een temperatuur van 16.50°C.
Deze middag als ik klaar ben met eten dan ga ik een toerke van 10Km. maken in de natuur en in naar huis komen een tasje koffie in Heers in de sporthal.
Ik zal er van genieten.

Willy
Willy ik geloof dat gij met uw skootmobiel meer km. aflegt dan ik met mijn auto. :4_1_72:

stevens-willy

Citaat van: Flurk op 20 maart 2024, 22:15:15
Citaat van: stevens-willy op 20 maart 2024, 12:56:48:hi_smiley:   Goede middag, hier te Veulen beweeg er geen blad aan de boom een blouw lucht en een temperatuur van 16.50°C.
Deze middag als ik klaar ben met eten dan ga ik een toerke van 10Km. maken in de natuur en in naar huis komen een tasje koffie in Heers in de sporthal.
Ik zal er van genieten.

Willy
Willy ik geloof dat gij met uw skootmobiel meer km. aflegt dan ik met mijn auto. :4_1_72:

 :hi_smiley:   Goede morgen, als het weer het toe laat dan ben ik weg en dat voor een gemiddeld van 7 a 8. Km.

Willy

Flurk

Goede morgen allemaal. Het weer is al een heel stuk minder dan gisteren. Ik hoop dat det niet weeral begint te regenen, de beemden in de buurt staan nog blank van de vorige buien.

xofie


Flurk

Goedenavond allemaal. Het is hier zo warm niet dan in Spanje Fieke maar ik weet niet zeker of ik daar nu gelukkig of ongelukkig moet mee zijn. Ik heb in ieder geval alles kunnen doen wat ik gisteren gepland had, de wandeling met de hondjes incluus. :a_thumbsup_20: