Maart, de buienmaand.

Gestart door Driver, 29 februari 2024, 17:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koter

Citaat van: Micmac op 12 maart 2024, 00:02:45Goede avond, voor mosselen van Jumbo heb je een vergrootglas nodig en je kan ze na koken meteen weggooien, je ziet ze niet dus niet eetbaar.

Dat zie je toch wanneer je ze koopt?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 12 maart 2024, 00:28:27
Citaat van: Micmac op 12 maart 2024, 00:02:45Goede avond, voor mosselen van Jumbo heb je een vergrootglas nodig en je kan ze na koken meteen weggooien, je ziet ze niet dus niet eetbaar.

Dat zie je toch wanneer je ze koopt?

goede morgen, wij kopen de mosselen altijd in de Colruyt 45-55 en die zijn altijd goed

Flurk

De laatste keer dat ik mosselen gegeten heb lag ik een week op mijn rug. Nooit geen mosselen meer voor mij...

Flurk

Voor ik het vergeet goedemorgen allemaal.Weeral een triestig weer dag zo te zien en weeral Carrefourdag. Koeketien gaat nog altijd niet mee dus zal ik ook weeral rap rond zijn.Ik bekijk wat ik nodig heb en zij bekijkt alles wat ze leuk vind en dat kost een uur meer.
Bij de buurman zijn ze bezig met de isolatie van de noordmuur die door de vorige eigenaar al een opgevulde spouw van 8 cm heeft.. Daar komt nu buiten nog 60cm. tegen.
De buurman is een sympathieke gast maar heel eigenzinnig en hij weet alles beter, dus gewoon laten doen. Hij heeft op de 'Noordkant' zelfs Velux ramen met driedubbel speciaal glas en nog automatische rolluiken ervoor .. Tegen de 'Noorderzon'..
Ik hoop maar dat hij geen condensie in zijn huis krijgt want ik ben van gedacht dat als er niets binnen kan, geraakt er ook niets buiten...We zien wel..

jerryke

Citaat van: Flurk op 12 maart 2024, 12:28:09Voor ik het vergeet goedemorgen allemaal.Weeral een triestig weer dag zo te zien en weeral Carrefourdag. Koeketien gaat nog altijd niet mee dus zal ik ook weeral rap rond zijn.Ik bekijk wat ik nodig heb en zij bekijkt alles wat ze leuk vind en dat kost een uur meer.
Bij de buurman zijn ze bezig met de isolatie van de noordmuur die door de vorige eigenaar al een opgevulde spouw van 8 cm heeft.. Daar komt nu buiten nog 60cm. tegen.
De buurman is een sympathieke gast maar heel eigenzinnig en hij weet alles beter, dus gewoon laten doen. Hij heeft op de 'Noordkant' zelfs Velux ramen met driedubbel speciaal glas en nog automatische rolluiken ervoor .. Tegen de 'Noorderzon'..
Ik hoop maar dat hij geen condensie in zijn huis krijgt want ik ben van gedacht dat als er niets binnen kan, geraakt er ook niets buiten...We zien wel..
hier is dat net andersom, ik heb mijn ronde gedaan en heb al alles en meneer zit nog in een andere gang alles na te kijken  :Doh3:

xofie

GOEDE middag het weer is weer op hol geslagen vorige week 13° vandaag 24°

Micmac

Citaat van: Koter op 12 maart 2024, 00:28:27
Citaat van: Micmac op 12 maart 2024, 00:02:45Goede avond, voor mosselen van Jumbo heb je een vergrootglas nodig en je kan ze na koken meteen weggooien, je ziet ze niet dus niet eetbaar.

Dat zie je toch wanneer je ze koopt?

Had de dames gebeld dat ze mosselen moesten meebrengen en die nemen de eerste winkel waar ze aankomen, ik neem altijd "gold" 35 stuks per kilo.




barabas

12 maart 2024, 21:17:48 #83 Laatste wijziging: 12 maart 2024, 21:26:55 door barabas
Ook ik, als rasechte Antwerpenaar, waardeer dit lied in sappig Limburgs. Dat doet me steeds denken aan mijn lievelings dorp, Kanne, waar ik zéér goede herinneringen aan heb. Alleen is de zanger in kwestie, Jo Eerens, maar 27 geworden. Hij is gestorven aan een hersenbloeding, een kwaal waar ik over mee kan spreken helaas!

jerryke

Citaat van: barabas op 12 maart 2024, 21:17:48Ook ik, als rasechte Antwerpenaar, waardeer dit. Dat doet me steeds denken aan mijn lievelings dorp, Kanne, waar ik zéér goede herinneringen aan heb.
daar zijn wij verleden week nog geweest (in Kanne en Kruiken)

barabas

12 maart 2024, 21:53:05 #85 Laatste wijziging: 12 maart 2024, 22:00:22 door barabas
Citaat van: jerryke op 12 maart 2024, 21:23:28
Citaat van: barabas op 12 maart 2024, 21:17:48Ook ik, als rasechte Antwerpenaar, waardeer dit. Dat doet me steeds denken aan mijn lievelings dorp, Kanne, waar ik zéér goede herinneringen aan heb.
daar zijn wij verleden week nog geweest (in Kanne en Kruiken)

Uitgerekend  meer bepaald van Kanne & Kruiken heb ik zéér goede herinneringen. Wel was het eten daar de laatste keer, ik denk in 2019, niet zo bijzonder meer.

Hoe dan ook ga ik een dezer maanden terug naar daar maar wel naar hotel Limburgia, Kanne & Kruiken is nl. gestopt als hotel. Een tip voor mogelijke geïnteresseerden: NOOIT naar Kanne gaan met de Pinksterfeesten, dit jaar 18 - 20 mei, dan is dat dorp overspoeld van het volk.

Flurk

12 maart 2024, 22:13:50 #86 Laatste wijziging: 12 maart 2024, 22:19:00 door Flurk
Citaat van: jerryke op 12 maart 2024, 19:56:29voor de Limburgers onder ons https://www.youtube.com/watch?v=zhMDbG4diRI
P R A C H T I G ......
Ik heb enkele jaren in Zonhoven en Hasselt gewoond en heb nog af en toe heimwee naar de open Limburgse mentaliteit.

Flurk

Citaat van: barabas op 12 maart 2024, 21:17:48Ook ik, als rasechte Antwerpenaar, waardeer dit lied in sappig Limburgs. Dat doet me steeds denken aan mijn lievelings dorp, Kanne, waar ik zéér goede herinneringen aan heb. Alleen is de zanger in kwestie, Jo Eerens, maar 27 geworden. Hij is gestorven aan een hersenbloeding, een kwaal waar ik over mee kan spreken helaas!
Prof je hebt enorm geluk gehad dat je daar zo goed vanaf gekomen zijt. Twee mannen uit onze buurt hebben dat ook gehad maar die zijn er niet goed van. Geen van beiden kan nog werken en voor één is het zelfs niet mogelijk om alleen te gaan wandelen. Dus, Polleke kussen aan de twee kanten. :4_1_201:

Flurk

Citaat van: xofie op 12 maart 2024, 15:33:40GOEDE middag het weer is weer op hol geslagen vorige week 13° vandaag 24°
Breng eens wat beter weer naar hier Fieke, hier heeft het vandaag de godganse dag geregend zonder ophouden; daarbij was het nog koud ook door eenkoude wind.Ik ben stontnat met 2 strontnatte honden thuisgekomen van wandeling weer of geen weer Maar leuk is toch anders hoor.

barabas

Citaat van: Flurk op 12 maart 2024, 22:24:38
Citaat van: barabas op 12 maart 2024, 21:17:48Ook ik, als rasechte Antwerpenaar, waardeer dit lied in sappig Limburgs. Dat doet me steeds denken aan mijn lievelings dorp, Kanne, waar ik zéér goede herinneringen aan heb. Alleen is de zanger in kwestie, Jo Eerens, maar 27 geworden. Hij is gestorven aan een hersenbloeding, een kwaal waar ik over mee kan spreken helaas!
Prof je hebt enorm geluk gehad dat je daar zo goed vanaf gekomen zijt. Twee mannen uit onze buurt hebben dat ook gehad maar die zijn er niet goed van. Geen van beiden kan nog werken en voor één is het zelfs niet mogelijk om alleen te gaan wandelen. Dus, Polleke kussen aan de twee kanten. :4_1_201:

Niet ik heb een hersenbloeding gehad maar mijn vrouw ... met de gekende gevolgen😪