Juni, de rozen maand,

Gestart door Micmac, 1 juni 2024, 00:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Programma afgewerkt zoals het hoort. Deze namiddag nog efkes een halve struik gesnoeid en terwijl aan mijn boogzaag blijven hangen met enkele vingers omdat de takken veerden.4 plakkers opgedaan na ontsmetten natuurlijk. Morgen boogzaag vervangen door mijn kleine Carver kettingzaag (van Stihl) zien op gang te trekken na een half jaar stilstand. Nu rust voor de buis, goede nacht allemaal en tot morgen.

xofie

Citaat van: Flurk op 12 juni 2024, 22:12:36Programma afgewerkt zoals het hoort. Deze namiddag nog efkes een halve struik gesnoeid en terwijl aan mijn boogzaag blijven hangen met enkele vingers omdat de takken veerden.4 plakkers opgedaan na ontsmetten natuurlijk. Morgen boogzaag vervangen door mijn kleine Carver kettingzaag (van Stihl) zien op gang te trekken na een half jaar stilstand. Nu rust voor de buis, goede nacht allemaal en tot morgen.
pfff ik hoop dat alles in orde komt

xofie

de regen van bij jullie is hier belandt, verschillende plensbuien al gehad, emmer kapten ze eruit nu nog steeds bezig

barabas

Hier in de Ardeche is het stralend weer, nu om 9 uur 20° maar wordt 26 rond de middag. Gisteren was er wel wat wind.

Morgen rij ik door naar Nice/Carros, weer voor 5 dagen, daar ga ik een voorraadje Meccano opslaan, dat is nl een van mijn hobby's

Meccano-mr-productions.com

jerryke

Citaat van: barabas op 13 juni 2024, 11:49:59Hier in de Ardeche is het stralend weer, nu om 9 uur 20° maar wordt 26 rond de middag. Gisteren was er wel wat wind.

Morgen rij ik door naar Nice/Carros, weer voor 5 dagen, daar ga ik een voorraadje Meccano opslaan, dat is nl een van mijn hobby's

Meccano-mr-productions.com

geniet er maar van prof....Meccano doet me aan de kleinzoon denken, die bouwde toen hij jong (9-10 jaar) was daarvan alles mee, torens en zelfs een bouwkraan met een motortje op zodat die kon draaien....en omdat die hier bij ons woonden was het van mam als je mijn kamer poets wel opletten dat je geen schroefjes en stukjes opzuigt of opdweilt  :Doh3:

xofie

Citaat van: barabas op 13 juni 2024, 11:49:59Hier in de Ardeche is het stralend weer, nu om 9 uur 20° maar wordt 26 rond de middag. Gisteren was er wel wat wind.

Morgen rij ik door naar Nice/Carros, weer voor 5 dagen, daar ga ik een voorraadje Meccano opslaan, dat is nl een van mijn hobby's

Meccano-mr-productions.com

heel mooi ziet dat eruit

Flurk

Citaat van: barabas op 13 juni 2024, 11:49:59Hier in de Ardeche is het stralend weer, nu om 9 uur 20° maar wordt 26 rond de middag. Gisteren was er wel wat wind.

Morgen rij ik door naar Nice/Carros, weer voor 5 dagen, daar ga ik een voorraadje Meccano opslaan, dat is nl een van mijn hobby's

Meccano-mr-productions.com
WAAAAAUUUw Tof prof. Als jongeling speelde ik daar ook graag mee. Zelf heb ik er me in mijn jeugd nooit ene kunnen veroorloven maar ik mocht soms meedoen met een vriend.Ik herinner me nog dat we samen een werkende torenkraan gemaakt hadden. Ik vermoed wel dat het materiaal tegenwoordig een stuk gesofisticerder is. Voorzichtig op de baan hé Prof...

Flurk

Citaat van: xofie op 12 juni 2024, 23:35:31
Citaat van: Flurk op 12 juni 2024, 22:12:36Programma afgewerkt zoals het hoort. Deze namiddag nog efkes een halve struik gesnoeid en terwijl aan mijn boogzaag blijven hangen met enkele vingers omdat de takken veerden.4 plakkers opgedaan na ontsmetten natuurlijk. Morgen boogzaag vervangen door mijn kleine Carver kettingzaag (van Stihl) zien op gang te trekken na een half jaar stilstand. Nu rust voor de buis, goede nacht allemaal en tot morgen.
pfff ik hoop dat alles in orde komt
Kettingzaagje niet in gang gekregen , eens naar de winkel mee gaan. Ben bezig met de grote electrische.Proberen de stroomdraad heel te houden... :biggrinumbrella1: Vingers zijn niet ontstoken dus we kunnen ermee voort... :a_thumbsup_20:

Mathieu

Goede morgen en maat hier het probleem met mijn bosmaaier. Niet aan de gang te krijgen en terug naar de winkel er mee. Na twee dagen bericht dat ze niets vinden en dat dat ding ook niet wil starten. Terug gehaald en wilde dat ding dat ondertussen 20 jaar jong is bij het oud ijzer gooien. Dacht er aan en trok nog eens aan de gang, en dat ondier sloeg aan en doet het nu nog. In de winkel wilde ze het niet geloven, zijn bij mij thuis geweest en de tweede keer trekken sloeg die bosmaaier weer aan. Zouden er dan toch spoken bestaan?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Citaat van: Mathieu op 14 juni 2024, 13:09:56Goede morgen en maat hier het probleem met mijn bosmaaier. Niet aan de gang te krijgen en terug naar de winkel er mee. Na twee dagen bericht dat ze niets vinden en dat dat ding ook niet wil starten. Terug gehaald en wilde dat ding dat ondertussen 20 jaar jong is bij het oud ijzer gooien. Dacht er aan en trok nog eens aan de gang, en dat ondier sloeg aan en doet het nu nog. In de winkel wilde ze het niet geloven, zijn bij mij thuis geweest en de tweede keer trekken sloeg die bosmaaier weer aan. Zouden er dan toch spoken bestaan?????


Tip voor de volgende keer: 2 - 3 druppels diëthylether in de luchtfilter druppelen. Diëthylether koop je bij de apotheker.

Micmac

15 juni 2024, 00:08:11 #55 Laatste wijziging: 15 juni 2024, 23:00:32 door Micmac
Morgen nog wat coniferen snoeien aan een zijkant, de andere kant is gelijk met de stam en moet dus niet gesnoeid worden.

Flurk

Citaat van: Micmac op 15 juni 2024, 00:08:11Morgen nog wat coniferen snoeien aan een zijkant, de andere kant is gelijk met de stam en moet dus niet gesnoeit worden.
Heb jij die monsters nog staan...,,,????Ik had er in het begin rond de hele tuin 136 staan. Na X jaren worden die te groot, te breed,te kaal ,en er gaat al eens eentje dood, dus allemaal laten afzagen en de stronken uit de grond frezen. Vervangen door bloeiende heesters. Veel gemakkeliJker in onderhoud.

Mathieu

Maat goede morgen en hier staan er nog een hele hoop, die worden alle twee jaar grondig gesnoeid en ik moet zeggen dat er op 20 jaar slechts 5 afgestorven zijn. Met wortel en al uit de grond gehaald en dar nieuwe in gezet van een grote van 1.20 meter, allemaal terug aan de gang gegaan. Maar nu moet ik ze laten snoeien, heb dat tot voor twee jaar nog steeds zelf gedaan. Maar gezien mijn ziekte durf ik geen toeren meer uithalen op een ladder en dat ik vroeger op gelijk welke hoogte nergens bang voor was. Oude dag zeker.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Sorry en goed morgen uiteraard aan allen, zeker met dit vaste weer hier, het klettert dat het niet net is hier. Die rotmieters hierboven die weten dat het grondwater voor twee dagen op gehouden heeft in de kelder, zal de pomp maar rustig liggen laten zeker.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Flurk op 15 juni 2024, 12:18:26
Citaat van: Micmac op 15 juni 2024, 00:08:11Morgen nog wat coniferen snoeien aan een zijkant, de andere kant is gelijk met de stam en moet dus niet gesnoeit worden.
Heb jij die monsters nog staan...,,,????Ik had er in het begin rond de hele tuin 136 staan. Na X jaren worden die te groot, te breed,te kaal ,en er gaat al eens eentje dood, dus allemaal laten afzagen en de stronken uit de grond frezen. Vervangen door bloeiende heesters. Veel gemakkeliJker in onderhoud.

Heb er maar 20 staan die worden op 2.30 meter bijgesneden en aan de buitenkant gelijk met de stam wat heel gemakkelijk is in onderhoud