Augustus, de achtste maand.

Gestart door Driver, 31 juli 2024, 11:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Flurk

Deftig onweer gehad deze morgen rond 4 uur. Donder, zware bliksems en een bak regen. Gelukkig geen schade. Nu is het nog zowat aan het zeveren en de regen komt er aan. Ik had gisteren in de late namiddag nog mijn gazon moeten maaien maar e zaten overal in de buurt mensen gezellig buiten dus heb ik dat maar gelaten. Ik zal gras maaien vandaag maar vergeten ook..

Mathieu

Goede middag allemaal. Hier rent het al de hele dag. Wij hebben een massa water gekregen en enkele zware slagen van donder en bliksem, en vandaag de hele dag van die mieserige regen. Geen schade gelukkig.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede nacht allemaal in de hoop dat de natuur ons laat slapen tenminste...

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, hier hebben we niet veel van het onweer gezien of gehoord, er zijn wel 5 literwater gevallen maar daar bleef het bij.
Om 11 uur de mis volgen op de TV ze word van uit Hasselt uitgezonden.
Deze namiddag een koffie drinken in Heers en nog een toertje in de natuur en de daag zit er dan weer op voor vandaag.
Heb deze maan al 60km. afgelegd met mijn scootmobil.
Met Mariette haar bloed druk gaat het beter het schommelt tussen de 12 en 15 maar ze maag niet in de felle zon komen, dat moet ze vermijden.
Groeten aan iedereen.

Willy

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag dus gazon een beurt geven. Ik hoop dat ik er nog door geraak. Willy, ik denk dat gij mee km. doet met uw scootmobiel dan ik met de auto. Moest ik Koeketien niet moeten vervoeren ik zou er ook eentje kopen. Ik doe een gemiddelde over 7 jaar van 8km. per dag. Schandalig dat ik een auto heb.

jerryke

Citaat van: Flurk op 15 augustus 2024, 12:37:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus gazon een beurt geven. Ik hoop dat ik er nog door geraak. Willy, ik denk dat gij mee km. doet met uw scootmobiel dan ik met de auto. Moest ik Koeketien niet moeten vervoeren ik zou er ook eentje kopen. Ik doe een gemiddelde over 7 jaar van 8km. per dag. Schandalig dat ik een auto heb.
wij op 6 jaar 30.000km

Micmac

Citaat van: jerryke op 15 augustus 2024, 14:05:29
Citaat van: Flurk op 15 augustus 2024, 12:37:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus gazon een beurt geven. Ik hoop dat ik er nog door geraak. Willy, ik denk dat gij mee km. doet met uw scootmobiel dan ik met de auto. Moest ik Koeketien niet moeten vervoeren ik zou er ook eentje kopen. Ik doe een gemiddelde over 7 jaar van 8km. per dag. Schandalig dat ik een auto heb.
wij op 6 jaar 30.000km

Ik zal rond de 70000 km per jaar zitten, en dan ben ik nog rustig geweest.

barabas

Hier is dat 30 a 35.000km/jaar

Mathieu

Goede morgen allemaal. Gisteren was weer een zware dag, naamfeest van Mia. Vandaag staat er niets op het programma en gaan we misschien verder met opruimen. Voor jullie allemaal een rustige en aangename dag gewenst.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Ik heb de laatste vier jaar bitter weinig km gedaan. En ga het proberen nu ook rustig aan te doen. Heb geprobeerd om terug te gaan fietsen. Maar dat was een tegenvaller. Vier jaar niet meer op de fiets gezeten en dan die dwaze Parkinson er bij gekregen en kan dus mijn evenwicht niet meer houden en ben drie maal met moeder aarde in contact gekomen. Dus dat mag ik ook vergeten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: jerryke op 15 augustus 2024, 14:05:29
Citaat van: Flurk op 15 augustus 2024, 12:37:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus gazon een beurt geven. Ik hoop dat ik er nog door geraak. Willy, ik denk dat gij mee km. doet met uw scootmobiel dan ik met de auto. Moest ik Koeketien niet moeten vervoeren ik zou er ook eentje kopen. Ik doe een gemiddelde over 7 jaar van 8km. per dag. Schandalig dat ik een auto heb.
wij op 6 jaar 30.000km
Amaai dat is de helft meer dan wij..... :4_1_72:  :4_1_72:

Flurk

Citaat van: Mathieu op 16 augustus 2024, 11:57:25Ik heb de laatste vier jaar bitter weinig km gedaan. En ga het proberen nu ook rustig aan te doen. Heb geprobeerd om terug te gaan fietsen. Maar dat was een tegenvaller. Vier jaar niet meer op de fiets gezeten en dan die dwaze Parkinson er bij gekregen en kan dus mijn evenwicht niet meer houden en ben drie maal met moeder aarde in contact gekomen. Dus dat mag ik ook vergeten.

Thieuke ik heb nooit een fiets gehad. Ik ben een stapper en een loper. Al vanaf het laatste jaar van de kleuterklas liep ik een half uur tussen de velden naar school. Ik kan er wel mee rijden maar niet lang  en het zegt me niets. In ons dorp fietsen ze alle jaren naar Scherpenheuvel en tot 8 jaar geleden liep ik die 42 km mee.
Langs de Leuvense vaart reed ik op mijn skeelers en Koeketien met de fiets: Aan het Zennegat een lekker cremmeke gaan eten of de andere kant op naar Tildonk en dan op ons gemakske terug naar huis. Dus laat je niet kisten ,trek uw wandelschoenen aan en geniet van een wandeling langs de Maas en van een lekker cremmeke.. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20: .

kabar

Citaat van: Flurk op 16 augustus 2024, 16:43:53
Citaat van: Mathieu op 16 augustus 2024, 11:57:25Ik heb de laatste vier jaar bitter weinig km gedaan. En ga het proberen nu ook rustig aan te doen. Heb geprobeerd om terug te gaan fietsen. Maar dat was een tegenvaller. Vier jaar niet meer op de fiets gezeten en dan die dwaze Parkinson er bij gekregen en kan dus mijn evenwicht niet meer houden en ben drie maal met moeder aarde in contact gekomen. Dus dat mag ik ook vergeten.

Thieuke ik heb nooit een fiets gehad. Ik ben een stapper en een loper. Al vanaf het laatste jaar van de kleuterklas liep ik een half uur tussen de velden naar school. Ik kan er wel mee rijden maar niet lang  en het zegt me niets. In ons dorp fietsen ze alle jaren naar Scherpenheuvel en tot 8 jaar geleden liep ik die 42 km mee.
Langs de Leuvense vaart reed ik op mijn skeelers en Koeketien met de fiets: Aan het Zennegat een lekker cremmeke gaan eten of de andere kant op naar Tildonk en dan op ons gemakske terug naar huis. Dus laat je niet kisten ,trek uw wandelschoenen aan en geniet van een wandeling langs de Maas en van een lekker cremmeke.. :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20: .
Ik heb ook nooit een fiets gehad, maar heb wel ettelijke kilometers gewandeld.

Flurk

Goede morgen allemaal. Wat gaat de tijd snel. Nog 2 weken en het is terug school...
De tijd gaat dus wel snel maar de werken aan het einde van ons stuk straat blijven blijkbaar in de kast liggen. Het gat in de straat ging gemaakt zijn tegen dat de school begon maar er gebeurd totaal niets. Ondertussen kunnen de kinderen wel nog voor onze deur voetballen. Dus nog efkes geduld en dan komt de rust terug.

Flurk

Ik zal toch eens een klapke moeten doen me mijn nieuwe buur als hij terug is uit vakantie. Dat is al de tweede keer in een week dat zijn alarm midden in de nacht afgaat (sirene en volle licht van een dozijn stralers) en dat er niets te zien is buiten.  :c_bang_20: