September, de fruitmaand

Gestart door Driver, 31 augustus 2024, 11:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver


Micmac

Weerspreuken,

Trekt voor Sint-Michaël (29 september) de vogel niet, geen winter is nog in 't verschiet.

Als de eikels vallen voor Sint-Michiel, dan snijdt de winter door lijf en ziel.

Sint-Michaël blaast het licht uit, Maria Boodschap (25 maart) steekt het aan.

Als in september de donder knalt, met Kerstmis de sneeuw in hopen valt.

Valt begin september de regen in plassen, het volgend jaar zal 't graan goed wassen.

Septemberregen, komt zaad en wijnstok wel gelegen.

Micmac

GoedeZondagmorgeneenfijnweertjevandaagzevoorspellen30gradendusdehuidgoedinsmerenwiljenietverbranden.

Flurk


Flurk

Veel buitenlands volk aan het schooltje op de hoek.  :denken:

jerryke

Citaat van: Flurk op  2 september 2024, 12:38:09Veel buitenlands volk aan het schooltje op de hoek.  :denken:
dat heb je hier ook, veel Nederlanders, Marokanen en Turken zelfs een Indische

Micmac


Flurk

Wij zijn enkele dagen de pieneut; op ene straathoek is een put in de wereld, dus afgesloten. Aan de andere kant is het kermis.....dus ook afgesloten. Vermoedelijk gaat de Molendreef opengesteld worden . We zien wel.

Micmac

Citaat van: Flurk op  4 september 2024, 12:24:15Wij zijn enkele dagen de pieneut; op ene straathoek is een put in de wereld, dus afgesloten. Aan de andere kant is het kermis.....dus ook afgesloten. Vermoedelijk gaat de Molendreef opengesteld worden . We zien wel.

Ik zie de rode loper al liggen in de dreef. :biggrinumbrella1:

Flurk

Citaat van: Micmac op  4 september 2024, 22:48:45
Citaat van: Flurk op  4 september 2024, 12:24:15Wij zijn enkele dagen de pieneut; op ene straathoek is een put in de wereld, dus afgesloten. Aan de andere kant is het kermis.....dus ook afgesloten. Vermoedelijk gaat de Molendreef opengesteld worden . We zien wel.

Ik zie de rode loper al liggen in de dreef. :biggrinumbrella1:
Als dat zo is dan zie je meer dan ik MicMac.... :smil414ae0fb30e96:

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik heb het weerbericht van de vorige week terug bekeken en vergeleken met het weer dat het geweest is. Onze weermannen zijn er al bijna iedere dag naast geweest. Ik begrijp niet waarom die nog betaald worden. Niemand is helderziende, dus niemand weet wat mogen komt. Ook het nog bozer Frankske niet.

Koter

Xofie laatst actief 13-08-2024, 14:31:41

Zouden we haar niet als vermist moeten opgeven?  :denken:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  6 september 2024, 13:43:52Xofie laatst actief 13-08-2024, 14:31:41

Zouden we haar niet als vermist moeten opgeven?  :denken:
ja eigenlijk wel, maar had ze niet een gebroken voet en nog wat problemen......Micmac weet jij soms meer ?

Koter

Citaat van: jerryke op  6 september 2024, 14:08:54
Citaat van: Koter op  6 september 2024, 13:43:52Xofie laatst actief 13-08-2024, 14:31:41

Zouden we haar niet als vermist moeten opgeven?  :denken:
ja eigenlijk wel, maar had ze niet een gebroken voet en nog wat problemen......Micmac weet jij soms meer ?

Zou ze daarmee niet kunnen typen?  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  6 september 2024, 14:20:40
Citaat van: jerryke op  6 september 2024, 14:08:54
Citaat van: Koter op  6 september 2024, 13:43:52Xofie laatst actief 13-08-2024, 14:31:41

Zouden we haar niet als vermist moeten opgeven?  :denken:
ja eigenlijk wel, maar had ze niet een gebroken voet en nog wat problemen......Micmac weet jij soms meer ?

Zou ze daarmee niet kunnen typen?  ;D
dat is haar laatste bericht op Facebook "vent pissed met alle gevolgen vandien, harde noot om te kraken"